Театральний дайджест #5 (51)

Чергове перше.
Цього разу – перше травня.
Недільний день для короткого огляду напрацювань «Театральної риболовлі» протягом попереднього місяця – місяця, коли після довгого утримання потрапив до працюючого «ProEnglish Theatre», переглянув наживо дві найсвіжіші прем’єри воєнного часу від Тетяни Шелепко та Алекса Боровенського, й вчергове переконався, що театр буде жити!

ТЕАТРАЛЬНИЙ ЮТУБ

«Театральна риболовля» на ютубі з’явилася 19 квітня 2018 року, що в перекладі на математику дає повних ЧОТИРИ роки відеодіяльності, без двох ТРИСТА роликів і сюжетів, та без двадцяти СТО СОРОК ТИСЯЧ переглядів.

Цифри й заздрісні й сумні одночасно, тому що коло неохоплених театральних ютуберів ще дуже і дуже велике. Огляд ТОР-дивностей тих, хто до сьогодні не підписаний на канал – тут.

З оновлень.
Протягом місяця театрально-воєнний літопис поповнився піснею з мюзиклу «Знедолені», яку на підтримку народу України на нью-йоркському Таймс-Сквер заспівали актори бродвейських театрів та вітражним щоденником харківської художниці Ніки Хворостенко.

Вийшла серія відео із присвятою новому й одразу зашкварному керівництву Київського академічного театру ляльок. Мовою кіноіндустрії ці три ролика маркуються як приквел до весняного скандалу зі звільненнями.

З полички мирного часу вийшли змонтовані інтерв’ю із директором – художнім керівником Миколаївського драматичного театру Артемом Свистуном; з майбутнього матеріалу із грецьким режисером Vaggelis Kosmidis дістав шматочок його вражень під час осінньої роботи в мирному Маріуполі.

Окремим сюжетом – фрагмент з подкаста Театру на Лівому березі, де на прикладі патріотично брендованої маршрутки розказую, ЩО ТАКЕ УКРАЇНСЬКИЙ ТЕАТР СЬОГОДНІ.

З зовсім свіженького – записали розмову із режисером київського театру «SPLASH» Гіо Пачкорія. Там і про роботу україномовного театру в окупованому Луганську, й про низові ініціативи щодо театральних гастролей Європою, й пошук відповідей на питання культурної дипломатії.

Шукати це все та ПІДПИСУВАТИСЯ НА КАНАЛ можна за цим посиланням.

ТЕАТРАЛЬНІ ТЕКСТИ

Текстів також протягом місяця виходило…
Щось коротше – у соцмережах, щось детальніше – сторінками порталу.

Рахунок війни двадцятичотирьохденними блоками триває.
Другі 24 миттєвості війни – тут.

Потрапляють під фіксацію «Театральної риболовлі» моменти натхнення – чого лише вартують покази вистав у метро Харківського театру ляльок, Київської опери, великодня комунікація театрів.

Публікуються й новини із запізненням про припинення підготовки акторів для російськомовних театрів від КНУТКiТа.

Не обійтися й без прикладів повного розчарування – зігування Новосибірського театру ляльок, намагання Канського кінофестивалю протягти роботу Кирила Серебреннікова в основний конкурс.

Окрема розмова – театр підМІНІСТЕРСЬКОГО розливу.

Й черговий виклик – збір мистецьких проєктів, створених під час повномасштабного вторгнення Росії в Україну, починаючи з 24 лютого 2022 року.
(все що не потрапило на сторінку – надсилайте, коментуйте – поповнення триває).

ПІДСУМКИ 2021

Довоєнна рубрика за такою назвою посунулася з порядку денного цими місяцями.
Проте, за фіксацією сьогохвилинного не варто упускати й попередні етапи.

Вийшов випуск до Дня пам’яті Чорнобильської трагедії.
Й у планах активізувати підбиття підсумків протягом травня.

Наступний дайджест «Театральної риболовлі» вийде першими числами червня 2022.