Післясмак театрального SMARTу

Зазвичай, після проведеного заходу залишається щось найголовніше.

Колекція коротких вражень від учасників театральної зустрічи «Клепка мусить бути» на тему SMART-театру у ТРК «Проспект».


«Сучасний український театр наразі знаходиться в стані самоідентифікації. Від періоду його безальтернативності вже відійшли, а на рейки цивілізованого бізнесу – ще не стали. Тому в професійному і глядацькому суспільстві відчувається потреба в обговоренні наріжних питань. І одне з найочевидніших – чим– є театр сьогодні? Тема smart, ініційована ТРК «Проспект», гостро зрезонувала у театральній спільноті. Підтвердження тому – конструктивна– дискусія, яка пройшла минулої суботи в приміщенні торговельно-розважального комплексу».

– Сергей Винниченко, автор та ведучий інтернет-порталу «Театральна риболовля».


«Тема SMART може зайти далеко як у міжособистісних дискусіях, так і у власному виборі та світосприйнятті. Почувши, що про SMART говорять театрали, чітко починаєш розуміти, що це персональна відповідальність у стилі – «хто я і як я себе позиціоную у світі. «Я – споживач» чи «Я – продюсер». Чи я обираю активну позицію викликів заради удосконалення, чи я – слідую за усіма, не виділяючись, а споживаючи те, що дають. І у театрі, і під час шопінгу, і у саморозвитку все у руках власного вибору та власної відповідальності. Де цінується емоційно якісний контент та контекст».

Олена Обухівська, менеджерка із комунікацій Arricano, ТРК «Проспект».


«Розумне використання театру – це свідомо налаштуватись, ознайомитись із матеріалом, стилем творчості режисера і т.д. Похід у театр в стилі SMART – це вже не розвага, а робота над собою та саморозвитком. Театр не дає готових відповідей, а навпаки, ставить питання, щоб глядач сам їх віднайшов. Так театр розвиває критичне мислення, а без нього в сучасному світі постправди не можна».

Петро Богомазов, художник Національного драматичного Театру ім. Франка.


«Весь світ – театр. А вже що мій світ – це просто аксіома. Я не просто люблю театр, він моя пристрасть, моя розрада, моє духовне джерело. Робити щось для театру, скажімо, перекладати п’єси, – це подарунок долі. Вибачте за пафосність, але це правда».

– Тетяна Некряч, кандидат філологічних наук, професор Київського національного лінгвістичного університету.


«Такі посиденьки «наживо» необхідні, адже мережа фейсбучного спілкування не дає тих емоцій. Тут тобі й очі, і голос з тембром. Теми можуть варіюватися від театру до кіно, і знов до життя. А це є рушійною силою вічних тем мистецтва. Сподіваюсь, що цей формат зібрань переросте в такий собі «Клуб театральної риболовлі» у різнобіччі думок, гумору та дискусій із приємною компанією».

Дмитро Рибалевський, Заслужений артист України, актор Національного драматичного Театру ім. Франка.


«В наш час інфопростір дуже насичений, увага та свідомість людини весь час щось займає – події, новини, телебачення, соціальні мережі, відеохостинги. Навколо забагато «пропозицій», здається, що ці «пропозиції» в десятки разів перевищують інформаційний чи естетичний «попит», який взагалі здатна відчувати особистість. Тож концепція SMART споживання має надзвичайно важливе значення для людини, якій не все одно – який «контент» потрапляє до її голови та душі. І мої особисті очікування від театру – високий рівень інтелектуального, естетичного та, навіть, етичного наповнення, який має вистава. Бо сама форма театрального мистецтва – то є неймовірне поєднання талановитих людей, які бачать, відчувають та розуміють світ краще, гостріше, які зійшлися в певний час в певному місці, щоб створити виставу – певне диво, яке здатне впливати на свідомість та сприйняття тих, хто його побачить. І то є велика відповідальність, як на мене. Тож я дуже рада, що в Києві сьогодні існує театральна спільнота талановитих митців, які відповідально ставляться до того, що лунає зі сцени, які здатні підіймати важливі соціальні та особистісні питання в душі глядача. І я також рада, що існує спільнота глядачів, що споживають SMART, тобто свідомо надаючи перевагу якісним, наповненим виставам».

Олена Погодіна, digital manager ТРК «Проспект».


«У буремних 90-х була подія, яка неабиякою мірою спонукала сплеск нових хітів і зірок – «Зоряний прес-клуб». Ця субота в ТРК «Проспект» мені енергетично чимось нагадала ті відчуття, коли знаходишся в компанії полярно-думаючих професіоналів і вони наштовхують на нові думки та ідеї. Це дуже гарна штука для всіх, хто хоче бачити smart український театр і розуміє, що ми живемо в ХХІ сторіччі».

– Олександр Ягольник, продюсер українських пісенних фестивалів.

 


«Відбулась приємна зустріч із колом однодумців. Люди, які люблять театр, які хворіють ним та які вбачають подальший розвиток театральної справи засобами smart-театру. Це для мене нове поняття, яке дуже влучно вплітається в театр, про це треба говорити, писати, вивчати на державному рівні. Це цікава історія, яка не залишила мене байдужою. Я дуже хочу постійні театральні зустрічі, на яких можна буде підіймати важливі питання та обговорювати різні думки».

Аліна Чуешова, керівник Народного театру-студії «Теларії».


«Як на мене, то це був надкорисний івент. Я б це назвала міні-конференцією, або культурним консиліумом. Не дарма брейн-шторми завжди давали такі чудові результати. Гадаю, варто перевести подібні чат-збіговиська у регулярний режим, адже наша спільна задача – процвітання українського театру. Тому, тільки об’єднавшись у театрального Вольтрона, ми зможемо гуртом поставити вітчизняному сценічному мистецтву діагноз, вивести недуги та зміцнити його імунітет».

Маруся Лиманская, медіаменеджерка, завідувачка літературною частиною ТЮГу на Липках.


«Став учасником тематичної зустрічі, яка присвячена темі SMART-театру. Театральний блогер Сергsй Винниченко зібрав діючих представників театрального ринку: акторів, режисерів, продюсерів, маркетологів і, звичайно ж, глядачів. Вважаю, що головна думка була промовлена юною глядачкою – дванадцятирічною дівчинкою Юля Обухівська: «Для мене театр не такий видовищний та привабливий як кіно». З одного боку, добре, що театр не подібний на кіно. Однак, щоб не втратити глядачів та здобувати нову аудиторію просто необхідно змінюватися, йти в ногу із часом, зберігаючи та примножуючи свої унікальні відмінності».

Дмитро Лузаков, фахівець із франчайзингу


«У моєму розумінні SMATR-театр – це, безумовно, продукт споживання. З одного боку, емоційного, духовного, творчого, повчального та пізнавального для глядача. З другого – споживання актором позитивної чи негативної енергетики, яка йде із залу. І те, і інше може бути доленосним для обох сторін. Театральна зустріч у ТРК «Проспект» була душевною, щирою, затишною, теплою та смачною у всіх сенсах цього слова».

Тетяна Рощина, заслужений робітник культури (22 листопада 2019 – 40 років у культурній галузі), заступник директора центру «Печерськ»


«Мені сподобалася реальна можливість почутися людям різного фаху та різних сфер діяльності.
Яку користь SMART-театр вже робить? Щонайменше – профілактику хештегу #травмамистецтвом. Загалом, тема театрального SMART – нова і актуальна. Звісно, ми її не вичерпали, а лише намітили основні питання, які ще потребують своїх відповідей. А значить, до нових зустрічей!».

Наталя Букіна, голова правління Центру Ініціатив зі Сталого Розвитку


«Якщо чесно, то люблю сучасне динамічне кіно. Щоб кожної хвилини було цікаво. В театрі була не часто, бо відчуваю, що актори грають і мало передають емоцій, якими я можу наповнитися. Але дві вистави змінили мою думку. Це «Слава героям», на яку запросив Дмитро Рибалевський. Особливо кольнуло те, що мій дідусьо Остап, який помер, теж Остап Ількович. Моя мама Олена під час вистави плакала. Казала, що тут атмосферу і ті слова мала у своєму дитинстві. І ще одна – «Щоденник Анни Франк із Остапом Бондаром. Це переживання про те, як люди перетворювалися на нелюдей. То може SMART – це через емоції навчитися управляти розумом, щоб він був у житті сильнішим?»

Юля Обухівська, театральний глядач – початківець.


«Ходили ми, ходили до театру. Прокачались самі та «заражали» театральною любов’ю друзів та знайомих… Аж допоки не відкрили для себе, що ми – «професійні глядачі». Щонайменше саме так нас представив ведучий «театральний риболов» країни. Це один пункт до роздумів.

Але ще більше відкриття, що SMART – абсолютно органічно застосовується до театру. Тут задумалися ще більше. Питання відкриті та дуже цікаві. Відчуваємо потребу у ще більшому заглибленні та пошуку відповідей. І не зволікаємо із новими походами до театру!»

Дмитро та Наталя Єрьоміни, професійні театральні глядачі


«Зустріч наживо дала змогу поділитися думками, питаннями, досвідом з таких важливих питань як цінність мистецтва для суспільства та створення поля комунікації між мистецьким продуктом і споживачем. І завдяки таким зустрічам таке поле може стати реальністю, адже у дискусії беруть участь митці, продюсери, інвестори, глядачі. Дякую організаторам за можливість комунікації, нові знайомства та натхнення!»

Ольга Кебас, перформерка, хореографка, викладачка сучасного танцю, організаторка мистецьких подій.


«Що має робити театр, щоб бути сучасним? Які інструменти сучасного світу вже доступні, щоб театр звертався до суспільства мовою сьогодення? Я був вражений тим, наскільки команді «Театральної риболовлі», ТРК «Проспект» та гостям протягом дискусії вдалося сформувати таке точне спільне розуміння підходів у вирішенні цих задач. Сподіваюсь, розмова продовжиться».

Тарас Волков, режисер Народного театру