Українські театральні прем’єри (січень 2020)

Січень 2020 року крізь прем’єрну призму виглядав наступним чином.

На радарі «Театральної риболовлі» (а, точніше, в каталозі прем’єр) висвітилося ДЕСЯТЬ прем’єр.
Шість з них зіграли в Києві, по одній – у Білій Церкві, Дніпрі, Миколаєві та Одесі.

Нейранішній вихід з новорічних свят стався в Одесі («Театр на Чайній»), де 10 січня зіграли прем’єру за мотивами п’єси «Двоє на гойдалці» Вільяма Гібсона. Вистава вийшла під назвою «Двоє». Найврожайнішим видався вівторок, 21 січня, коли прем’єрили одразу три вистави (всі – Києв).

Цікаво, що до класичного твору звернулися лише у Київському обласному музично-драматичному театрі ім. П. Саксаганського – «Приборкання норовливої» вічного Шекспіра. Решта драматургічного матеріалу обертається в просторі найближчого століття.

Серед десятка постановок помічено два режисерських дуети – Ілля Мірошніченко із Катериною Кузнецовою працювали над балетом-антиутопією «1984. Інша» в «Київ Модерн-балеті» та Катерина Степанкова із Олексієм Скляренко випустили в Майстерні театрального мистецтва «Сузір’я» виставу «Бельведер».

Радує все зростаюча кількість наявних постерів до вистав. З січневої десятки відсутні візуали лише до трьох.

Класичним шляхом, висвітлення на афіші впізнаваних облич виконавців, пішли в проекті Анатолія Хостікоєва  «The Best!».

Здебільше забутим шляхом виключно текстових афіш скористалися в Білій Церкві – вистава «Приборкання норовливої» Вікторії Шевченко.

Графічні афіші різного ступеню якості промальовки в Київському ТЮГу, та двох національних театрах – Дніпровській муздрамі та Київському молодому.

Концептуальність поєднання фотографії із графікою виділяє на загальному фоні постер «Київ Модерн-балету».

Витримана стилістика а-ля обкладинка глянцевого журналу – постер до вистави «Маклена Граса» Малого театру.

Рік тому аналогічний місяць вийшов врожайнішим щонайменше на 5 вистав січні 2019 року зіграли 15 прем’єр, включно з «Отелло/Україна/Facebook» в «Золотих воротах» яка торік суттєво сколихнула театральний простір, а за підсумками рейтингів увійшла до ТОР-десяток семи з восьми діячів театральної блогосфери).