Театральний дайджест #3 (14)

Одна шоста 2019 року залишилась позаду. Театральний рік набирає обертів.
В цілому ж місяць видався таким.

Подія локального масштабу – фейсбук-спільноті «Театральна риболовля» виповнився один рік. Про решту дат і цифр тут.

І до деталей…

Театральний дайджест №14 за ЛЮТИЙ 2019:

ТЕАТРАЛЬНІ ТЕКСТИ

Антологією місяця стала п’єса Тома Стоппарда «Розенкранц і Гільденстерн мертві».
Деякі пригоди цих другорядних шекспірівських персонажів «сторінками» постановок в огляді.

І про окремі вистави:

ТЕАТРАЛЬНИЙ ЛІТЕРАТУРА

Литовська вистава Коршуноваса поставлена по не дуже відомому в Україні тексту німецького драматурга Маріуса фон Майенбурга «[М]ученик». Стислий його переказ в рубриці «П’єса нашвидкоруч».

Без скорочень – ціла окрема «Театральна казка» від Алли Підлужної опублікована тут.

ТЕАТРАЛЬНИЙ РЕВІЗОР

Не знаю, як кому, а особисто мені дуже не вистачає елементарної базової фактичної інформації щодо театрального життя України. Якщо нема де її взяти – потрібно таку базу створити.

За два дні зборів в Базу театральних афіш березня потрапили 85 театрів України.
І це точно ще не фінал.
Працюємо над поповненням колекції.

Логічно, що темою рубрики «26 київських театрів» цього разу стали саме березневі афіші – концепції використання, кольорові домінування та деякі дизайнерські моменти за посиланням.

Продовжено рубрику з фіксації українських театральних прем’єр.
В об’єктиві – 18 лютневих прем’єрних вистав.

Окрема увага до меморіальних заходів, які Театр на Подолі бракоробить із завидною періодичністю.

Та в допомогу майже незайманому київському напрямку#театральниймаркетинг – кейс про оновлення (ребрендинг) Московського театру Єрмолової.

НАГОРОДИ ТА НОМІНАНТИ

Лауреатом театральної Премії Леся Курбаса за 2018 рік став Іван Уривський із роботою «Перехресні стежки» у Львівському театрі ім. Леся Курбаса.

Шевченківський лауреат в театральній номінації – Ростислав Держипільський.

І претенденти на здобуття мистецької премії «Київ».

ВИБОРНИХ СПРАВ МАЙСТЕРНЯ

Препарування виборного законодавства щодо керманичів державних закладів культури, та конкретні ілюстрації прикладів його роботи – таке завдання спецпроекту «Театральної риболовлі».

В лютому вийшло перші шість серій:

Перелік наступних тем широкий, тож, Конкурсна кухня продовжуватиметься.

ВИСТАВА У ЗАПИСІ

Після антології Розенкранців і Гільденстернів, до перегляду рекомендована вистава Московського академічного театру ім. Маяковського «Розенкранц і Гільденстерн мертві» (реж. Євген Ар’є).

«Коріолан» (реж. Давид Карасик, ЛенТВ) – показ до дня пам’яті актора Сергія Юрського, який виконав титульну роль у виставі.

Для поціновувачів театральних марафонів – проект Faust (реж. Петер Штайн, ЕКСПО в Ганновері) – показ стався до дня пам’яті актора Бруно Ганца, який виконав роль Фауста у постановці.

Для трендсеттерів – експерименти московського театру Єрмолової в жанрі «Кіно на сцені».
Сценарій «Покровські ворота» Леоніда Зоріна та Михайла Козакова на театральний лад.

ТЕАТРАЛЬНІ ДАТИ

Про ювіляра – режисера Національного театру Івана Франка Петра Ільченка тут.

Про чотиригодинний (!!!) вечір пам’яті Ірини Молостової тут.

Момент, який найбільше зрезонував – виступ Тамари Трунової із промовою Ірини Молостової. Текст, проголошений більше 40 років тому під час вступу на посаду головного режисера Театру ім. Лесі Українки, актуальний у КОЖНОМУ слові.

ТЕАТРАЛЬНІ АРХІВИ

В рамках поповнення архивними текстами, на сайті «Театральна риболовля» викладені тексти про вистави:

Далі буде…

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *