Тектонічні зсуви театрального фейсбука

Одні театри ще тільки мріють про офлайнову зустріч з глядачем, інші грають у залах із порожніми кріслами (така собі легалізація виразу «відтепер у театрі все через одне місце»), інші користуються погодними умовами та грають простонеба…

Не зупиняються при цьому театральні активності онлайн – звісно, у тих театрів, хто цим переймається (до сих пір не поодинокі випадки офіційних представництв театрів у FB із чисельністю у 50-80 читачів та майже мертвою активністю). Чисельна армія тисячників, прирости яких коливаються плюс-мінус один два підписанта/відписанта, ще більше тих, хто на свою сторінку привернув від 2 до 5 тисяч. Від шести до десяти – це вже елітні батальони, десятитисячники – шанована поіменна п’ятнидцятка (за пару останніх місяців до їх числа застрибнули Одеський театр Водяного, Львівський театр Лесі та неофіціальна сторінка Київського театру на Подолі (у цього театру взагалі + 3 тисячі за 2 місяці).

На вершині фейсбук-піраміди – відтепер ЧОТИРИ двадцятитисячника (свіже поповнення театром «Актор» (20 030) – це четверта позиція рейтингу). Заразом зменилася й перша трійка наймасовіших сторінок українських театрів:

  1. Франківський драмтеатр – 26 647 (з березневого показника у 12 тисяч)
  2. Чорний квадрат – 26 088
  3. Київський театр Франка – 22 778

Яка там така фабрика чарівництва працює, щоб прирощувати за два місяця по тисячі людей (Львівський театр Заньковецької, Франківський драмтеатр, Київський театр на Подолі), ну й вже згаданий вище неофіційний Театр на Подолі з трьошкою в плюсі (якщо у останнього – орієнтація на контент, то по іншим – більше питань).

Які наступні виклики у цій фейсбучній грі «Цар гори»?

Цікаво, як на SMM дивляться профільні фахівці, основна робота яких безпосередньо пов’язана зі створенням концепту та ведення сторінок брендів?

Коментує Кирил ТИШКЕВИЧ, директор з розвитку Vertigo Agency:

SMM – такий самий маркетинговий інструмент, як будь-який інший. Це не просте бездумне накопичення фото та відео матеріалів, підписників, лайків, коментарів. Перед сторінками соціальних мереж повинні ставитися цілком конкретні та вимірювані цілі.

За допомогою SMM можна напрацювати тональність бренду, закріпити атрибути, ширше розкрити багато характеристик та внутрішні процеси, налагодити діалог між клієнтами й брендом, у деяких випадках навіть створити потік лідів / продажів. На жаль, в Україні досить мало компаній та бренді, які усвідомлюють призначення їх сторінок у соціальних мережах. Яскравий тому приклад – змагання за кількість підписників між українськими театрами.

Алгоритми FB та Instagram постійно змінюються і сьогодні кількість підписників не грає суттєвої ролі. Значна їх частина, ймовірно, навіть не побачить публікуємий вами контент, якщо не використовувати платні інструменти самого Facebook. Альтернатива – якісний контент, який буде релевантним вашій аудиторії, провокуватиме дискусії, або викликатиме бажання ним ділитися з іншими. Чим більше реакцій зберете під дописом – тим охочіше алгоритми будуть збільшувати органічні охоплення, «підсовуючи» його у стрічки користувачів. Причому лайки у цій градації – найменш значуща реакція, порівняно із коментарем або поширенням, оскільки вимагає набагато менше залучення користувача по той бік екрану.

Наявність платного просування аж ніяк не нівелює контент, як основу комунікації. Пам'ятайте, що ви конкуруєте у соцмережах не з іншими театрами, а з усією стрічкою вашого клієнта – з голлівудськими відосікамі, інтерв'ю, блогерами, мандрівниками, інстадівами та усім-усім-усім. Якщо ваш контент не викликає інтерес у вашого клієнта, навіть його примусовий показ за рахунок частинку свого рекламного бюджету, ніяк не гарантує, що він зупинить погляд на вашому дописі, припинить гортати стрічку та відреагує.

Саме у цьому полягає сучасний SMM – у боротьбі за увагу вашого клієнта та надання найбільш цікавого, оригінального та актуального контенту. Тож на перше місце варто ставити розуміння потреб клієнтів, кількість реакцій на ваш контент, наявність живого діалогу на сторінці. Не менш важливо стежити за цифрами, у тому числі й за кількістю підписників. Проте це й без того відбуватиметься органічно, або завдяки платним інструментам (а іноді й недобросовісної наркутці). Однак навряд це має бути самоціллю. Можливість бренду – знайти власний голос, краще розкритися перед своїми клієнтами та бути почутим, стати ближче – ось набагато цінніші речі, які може знайти бренд (у тому числі й театр) у соціальних мережах.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *