Підсумки II Всеукраїнського театрального фестивалю-премії GRA

Урочистою церемонією нагородження 30 листопада завершився II Всеукраїнський театральний фестиваль-премія GRA.

Журі фестивалю

Дітер Топп (Кельн, Німеччина), голова журі

Журналіст, музикознавець і музикант, куратор, культурний менеджер і мистецький радник.
У 1986-1992 роках працював у Міністерстві закордонних справ Німеччини. А з 2000 по 2002 роки – на посаді радника з питань культури міністра освіти землі Північний Рейн-Вестфалія, Німеччина.
З 1992 року – керуючий директор німецького прес-агентства PPS, що висвітлює, зокрема, і культурну тематику (драматичний театр, балет, оперета, музика та опера).
З 1992 року по теперішній час Дітер Топп є президентом KulturForumEuropa e.V. (Європейський культурний форум), який був ініційований колишнім міністром закордонних справ п. Гансом-Дітріхом Геншером і метою якого є зближення людей зі Сходу і Заходу в Європейському Союзі шляхом проведення конференцій, симпозіумів, семінарів, виставок, реалізації культурних програм, ко-продукції, які закликають до «міжкультурного діалогу та толерантності» (www.kfe.de).
Також Дітер Топп працює як консультант міжнародних фестивалів у Європі, Азії та ОАЕ.

Адам Бала (Варшава, Польща)

 Історик, педагог, громадський діяч та культурний менеджер. Автор багатьох програм щодо просування польської культури в Україні і в США. Активно працює в проектах, що мають на меті зміцнення польсько-українських відносин у сфері культури та освіти. Керівник проектів, спрямованих на популяризацію класичної музики та оперного мистецтва, які були реалізовані у Польщі, Україні та США. Популяризатор творчості українських композиторів. Автор ідеї та директор Європейської академії молодих віртуозів для молоді з Польщі, Литви й України.

Автор ідеї та генеральний директор Міжнародного фестивалю «Відкриваємо Падеревського». Голова Польсько-українського фонду імені Ігнація Яна Падеревського.

Нагороджений Радою пам’яті боротьби і мучеництва Срібною медаллю Опікуна місць національної пам’яті. Нагороджений відзнакою «За заслуги перед польською культурою» (2016) та ProMazovia (2015).

Бьянка Іонеску-Балло (Бухарест, Румунія)

Генеральний директор Національного театру «Іон Дачіан» в Бухаресті.

У 1983 році закінчила консерваторію «Кіпріан Порумбеску», а в 2005 році стала доктором музики. З 1983 року є солісткою Національного театру «Іон Дачіан». Окрім концертної діяльності майже з усіма філармоніями країни та з оркестром Національного радіо, також є оперною солісткою. Має великий репертуар і проводить численні концерти в Румунії (Бухарест, Брашов, Сібіу, Сату Маре, Пітешті) та за кордоном (Ізраїль, Бельгія, Італія, США, Японія, Китай та інші країни). Неодноразово брала участь в концертах, що транслювалися на національних та приватних телеканалах.

Президент культурної асоціації «Б’янка Іонеску».

Томас Ірмер (Берлін, Німеччина)

Драматург, публіцист, театральний критик. До 1996 року науковий співробітник Інституту американських студій у Лейпцігському університеті. З 1998-2003 роках – головний редактор щомісячного журналу про театр «Zeit».

До 2006 року радник міжнародних театральних сезонів у Berliner Festspiele (окрім іншого, співпрацював з Робером Лепажем, Пітером Бруком, Франком Касторфом та Гейнером Гебельсом).

Організатор та лектор міжнародних театральних конференцій. Наразі працює для багатьох театральних часописів. Член журі міжнародних та Німецьких театральних конкурсів. Координатор комітету боротьби за права акторів (Action Committee for Artist Rights) у структурі Міжнародного Інституту Театру (ITI). Оглядач журналу «Theater heute/Театр сьогодні».

Жанна Лашкевич (Мінськ, Білорусь)

Театральний критик, перекладач, драматург. Автор сценаріїв документальних фільмів, автор і ведуча циклів телевізійних передач (до 2012 року) про театральне мистецтво на Білоруському телебаченні. З 2006 року – завідувач літературно-драматургічної частини Білоруського державного академічного театру юного. З 2015 року – завідуюча відділом театру журналу «Мастацтва».

Найкраща вистава для дітей

«Король Дроздобород» (реж. Сергій Голубничий)
Київський муніципальний академічний театр опери та балету для дітей та юнацтва

Найкраща хореографія

Олексій Бузько (вистава «Коріолан»)
Національний академічний драматичний театр імені Івана Франка

Найкраща пошуково-експериментальна вистава

«Світ у горіховій шкаралупі» (реж. Дмитро Захоженко)
Київський академічний театр на Печерську

Найкраще музичне рішення

Акмал Гурезов (вистава «Погані дороги»)
Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра

Найкраща вистава камерної сцени

«Фрекен Юлія» (реж. Іван Уривський)
Київський академічний театр «Золоті ворота»

Найкраща сценографія

Петро Богомазов (вистава «Коріолан»)
Національний академічний драматичний театр імені Івана Франка

Найкраща чоловіча роль

Дмитро Рибалевський за роль Коріолана у виставі «Коріолан»
Національний академічний драматичний театр імені Івана Франка

Найкраща жіноча роль

Інна Скорина-Калаба (вистава «Фрекен Юлія»)
Київський академічний театр «Золоті ворота»

Найкраща режисерська робота

Тамара Трунова (вистава «Погані дороги»)
Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра

Найкраща музична вистава

«Скрипаль на даху» (реж. Богдан Струтинський)
Київський національний академічний театр оперети

Найкраща хореографічна/балетна/пластична вистава

«Правда під маскою» (балети «Пульчинелла» та «Весна священна») (балетмейстер-постановник — Марчелло Алджері, Італія)
Львівський національний академічний театр опери та балету імені Соломії Крушельницької

Найкраща драматична вистава

«Погані дороги» (реж. Тамара Трунова)
Київський академічний театр драми і комедії на лівому березі Дніпра

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *