Театральний дайджест #3 (38)

Чи то момент зіткнення зими із весною, чи просто еволюція в країні відмотується назад…
Як у 21-у році XXI століття можуть бути фізичні розборки із побиттям?

Здається, щось чув про оперу, як найбільш елітарний вид мистецтва.
Вочевидь, не про оперні театри йшлося… Інакше, як можна трактувати ситуацію в Одесі із Євгеном Лавренчуком?

А протягом лютого у «Театральній риболовлі» було таке.

ТЕАТРАЛЬНИЙ ТУРИЗМ

Пропрацювання хештегу #театральнийтуризм триває.
Маршрути лютого – Слобожанщина та Дніпропетровщина.

  • 4 лютневі дні.
  • Театри Харкова і Дніпра
  • 5 неймовірно різних вистав.

Харківський театр для дітей та юнацтва під керівництвом Тетяни Цвілої – від спроби достукатися словом пророка Франка-Мойсея до вже дорослого, сформованого глядача (реж. Ігор Борис), до формування відпочаткової театральної комунікації з най-най-молодшого віку (реж. Яна Зеленська).

Дніпровський драматичний молодіжний театр «Віримо!» (режисер та художній керівник Володимир Петренко) – запам’ятайте, якщо до сих пір не були знайомі із цією назвою! Вистави театру – взірці якісної режисури, яка не випирає назовні, а всебічно висвітлює драматурга, розкриває актора та його можливості.

Про те, як не відірватися від вистави, втіленої за відомим-перевідомим драматургічним матеріалом говоритимемо зовсім скоро на сторінках «Театральної риболовлі».

Й трішки медіа з поїздки.
На питання Філіпа Диканя відповідаю у програмі «Віддзеркалення» на телеканалі «АТН» (м. Харків)

ЛЕСІ – 150!

Короткий екскурс театральними Лесиними стежками на відстань у три роки й до ювілейного дня, протягом якого театри України зіграли щонайменше вісім прем’єр, та показали безліч вистав існуючого репертуару, пов’язані із іменем Лесі Українки.

А питання, артикульоване Богданом Поліщуком щодо доречності імені ювілярки, україно-самоідентифікованої поєтки, у назві Національного театр РОСІЙСЬКОЇ драми визвало шквал інтернет-обговорень.

Основна частина – рівняння на барикади. Зустрічалися й окремі тактичні пропозиції.

Свої думки про більш глибокий корінь проблеми, ніж слово в назві, виклав у відповідному дописі.

ТЕАТРАЛЬНІ НОВИНИ

Серед інших театральних новин – зміни в складі УКФ та анонсування заяви в НАБУ від Олени Мигашко з приводу закупівлі «Щоденника директора театру» авторства М. В. Захаревича театром Франка; новий склад експертної ради фестивалю-премії ГРА; раптовий відхід Сергія Проскурні та п’ять років виставі «Слава героям» (реж. Стас Жирков, «Золоті ворота») – і все це одного першолютневого дня.

Перша кругла дата у П’ЯТЬ років у скарбничці «Дикого театру».

Після шести років залишила посаду директора Департаменту культури КМДА Діана Попова.

А в Харкові пройшли конкурсні відбори (за визначенням Департаменту культури і туризму Харківської обласної державної адміністрації), за результатами якого пролонговані керівні посади драмтеатрів ім. Шевченка та Пушкіна, музкомедії та театру ляльок ім. Афанасьєва.

ТЕАТРАЛЬНА АНАЛІТИКА

Рубрика «Українські театральні прем’єри» цього року вбирає в себе як місячий зріз (січень 2021), так і оглядає прем’єри театрів у п’ятирічному розрізі (січень 2017–2021).

Свіжа прем’єра Максима Голенка на сцені Театру на Лівому березі «Ерендіра не хоче вмирати» підштовхує до всяких додаткових пошуків та аналогій.

Про круту режисуру, акторські роботи, музичне, сценографічне оформлення коротко встиг розказати на інстаграм-каналі. «Ерендіра» надихнула на окрему літературну сторінку та антологію театрального звіринця під загальною назвою «Чебурашка шукає друзів».

Станом на День народження фейсбуку – 4 лютого, вчергова проведена фіксація даних щодо театральних лідерів соцмережевих представництв.

Перша десятка:

  1. Франківський драмтеатр – 29 586
  2. Театр-студія імпровізації «Чорний Квадрат» – 27 399
  3. Національний академічний драматичний театр імені Івана Франка – 23 652
  4. «Дикий Театр» – 21 057
  5. Театр «Актор» – 20 835
  6. Молодий театр – 20 053
  7. Київський театр оперети – 19 963
  8. Театр драми і комедії на лівому березі Дніпра – 17 615
  9. Національна опера України (неофіційна) – 16 969
  10. Київський академічний театр «Київ Модерн-балет» – 16 125

Найвражаючі стрибки останнього півріччя:

  1. ТЕ-АРТ – 2 976
  2. Франківський драмтеатр – 2 939
  3. Львівська опера – 2 775
  4. «Дикий Театр» – 2 418
  5. Національний театр ім. Марії Заньковецької – 2 143
  6. Театр на Подолі – 1 509
  7. Київський академічний театр «Київ Модерн-балет» – 1 437
  8. Театр-студія імпровізації «Чорний Квадрат» – 1 311
  9. Театр драми і комедії на лівому березі Дніпра – 1 239
  10. uzahvati – 1 174
  11. Дніпровський національний театр Т.Г. Шевченка – 1 105
  12. Житомирський академічний музично-драматичний театр ім. Івана Кочерги – 1 085

(наведено цифру приросту)

БАЗА ЗНАНЬ

Серед народжених лютим місяцем, до Каталогу режисерів «Театральної риболовлі» потрапила детальна творча біографія доцента, професора, викладача режисури, режисера-постановника Національного академічного драматичного театру ім. Івана Франка Петра Ільченка.

А з нагоди 70-ліття на одній лише сцені Національного театру ім. Івана Франка актриси Галини Яблонської вийшла добірка втілених ролей і на франківській сцені, й в цілому по всій акторській долі, починаючи з «Хатини дяді Тома» 1936 року.

Більш того, презентація сторінки каталогу відбулася прямо під час святкового заходу.
Щасливий, що мав змогу особисто представити роботу Галині Гілярівні.

Серйозно задумався над тим, щодо до Каталогу театрів додати й театралізовані циркові постановки. Щонайменше шоу «Інші» у малій залі Національного палацу «Україна» («Teatroom») – це висока якість виконавчої майстерності, смак та просто година поза реальністю.

ТЕАТРАЛЬНИЙ ЮТУБ

Пам’яті Романа Віктюка та Сергія Проскурні з архівів знайдено та у цифровому вигляді викладено телевізійний фільм «Роман Віктюк. Опанування віком», який створювався до ретроспективи вистав Майстра на каналі СТБ.

Відеоцикл із Totem Dance Theatre про прем’єру вистави сучасного танцю «Dynamic».

Репортаж з відкриття виставка «Театральні строї Богдана Поліщука» у приміщенні Музею театрального, музичного та кіномистецтва України.

Другий місяць тягнеться HEKTOMERON.
Навіть цікаво, швидше сто днів румунського проєкту завершаться, чи п’ять серій, записані та змонтовані ще у січні вийдуть?

І разом з тим лютим побачили світ серії із директором Національного театру Крайови Владом Драгулеску,

режисеркою Тетяною Шелепко,

та актором Владом Удреску.

Наступний дайджест «Театральної риболовлі» вийде першими числами квітня 2021.