Театральний дайджест #12 (47)

З минулого дайджесту минув місяць, більш того, зима повноцінно вступила в свої права (й за календарем також), тому начасі зріз-фіксація подій листопада.

Це між іншим 12-й дайджест поточного року, 47-й за весь час його існування, який припадає на ТРЬОХРІЧЧЯ порталу «Театральна риболовля» з 13 років віку театрального блогерства.

Все, що треба знати про портал – у форматі 45 секунд.
Поїхали!

Шість років театрального «Оскара»

Про дати й числа.
Виставі «Оскар», поставленій на сцені театру ляльок, цього листопада виповнилося шість років. Опитування в спільноті «Театральна риболовля» показало, що кількість тих, хто виставу ще не побачив – щонайменше на аналогічний термін сценічного життя.

А те, що робота фантастична – аргументів з гіркою: від премій та нагород (ляльковий «Оскар» переміг у головних номінаціях «Київської пекторалі» – Краща драматична вистава та Кращий режисер) до потоку відгуків тих, хто до вистави вже мав щастя доторкнутися.

На сторінках влогу порталу вийшов мінісеріал про виставу, де згадуємо перші шість років «Оскара» із акторами Ігорем Федірко, Юлією Шаповал та режисером Михайлом Урицьким.

ТЕАТРАЛЬНА СТРІЧКА НОВИН

В тенетах «Театральної риболовлі» листопадом зафіксовано 22 прем’єри, 6 театральних фестивалів й безліч різних більш та менш помітних визначних подій з театрального життя (від нібито уходу міністра культури й до переобрання голови Національної спілки театральних діячів України та чергових академічних звань).

Різниця між фіксацією «Риболовлі» та публікацією допису у «Театральній стрічці новин» (нагадаю, єдина на всю Україну стрічка театральної концентрації) – в один крок – вихід на спілкування між організаторами / PR / завліт (чи як би ця функція не називалася). Кожен щоразу визначає для себе ТРЕБА чи НЕ ТРЕБА, ХОЧУ чи НЕ ХОЧУ, БУДУ чи НЕ БУДУ. А Театральна стрічка новин всього лише фіксує цей результат.

13 прем’єр, 3 фестивалі, десяток подій – це результат знаходження спільного знаменника та спільне наповнення театрального інформаційного простору.
Решта – в процесі. Ще трапляються нісенітниці від організаторів типу «давайте потім, у нас бракує часу», «ми вас будемо мати на увазі» тощо.
🙂

ФЕСТИВАЛІ

«Театральна риболовля» долучився до освітнього мистецького фестивалю «Kurbas.Technologies». На порталі – сторінка проєкту – хто не встиг подивитися запропоновані до обговорення записи вистав – зможе хіба що повздихати з цього приводу.

Проте, залишилися записи лекцій та інтерв’ю навколо фестивалю.
Прикладом те, що ми записали з Яною Зеленською у Харкові, прямо з фестивального гніздечка, під пильним поглядом Леся Курбаса.

СПЕЦПРОЄКТ Melpomena Review

СПЕЦПРОЄКТ Melpomena Review

У вересні Херсонський театр імені Миколи Куліша приймав XXIII Міжнародний Театральний фестиваль «Мельпомена Таврії», де лише в театральному просторі відбулося 40 подій.

Думками щодо переглянутого вирішили не просто поділитися, а й зафіксувати. Так народилися ШІСТЬ серій проєкту «ДВА СЕРГІЇ» де театральний блогер Сергій Винниченко із театральним продюсером Сергієм Компанійцем проходяться фестивальним каталогом та зупиняються на основному. Під час діалогу приходимо до висновків та узагальнень. Дещо може стати як навігатором для #тетаральнийтуризм так і для #театральнадискусія.

ТЕАТРАЛЬНІ ІНТЕРВ’Ю

Рубрика Театральні розмови «Театральної риболовлі» розширюється.

Про переклади драматургі, про сучасних авторів, їх втілення на театральній сцені та багато чого іншого говоримо із перекладачем, видавцем, журналістом Іваном Рябчієм.

Справжню ретроспективу акторської долі та частини репертуару Миколаївського академічного художнього російського драматичного театру записали із акторкою Сталіною Лагошняк.

КОНКУРСНА КУХНЯ

Конкурси на заміщення вакантних посад українських театрів наразі перебувають пубертатний період, із максимальним нігілізмом та запереченням змін з боку тих, хто пустив коріння та антагоністами.

Якщо без зайвих аналогій, то листопадним епіцентром виявився Кропивницький, де вже вдруге не вдається обрати директора – художнього керівника Кіровоградського театру Кропивницького.

Проте, цілком вдається влаштувати циркові клоунські виступи, оглядом яких і займалася «Театральна риболовля» насиченими конкурсними днями. Кропивницький став осередком нових театральних мемів, замість того, щоб продовжувати мистецький продукт.

Чи буде використано мотиваційний лист у кропивницьких перегонах втретє – чекаємо із нетерпінням.

Жарти жартами, а саме з причин тотального мовчання театральної спільноти, стають можливими подібні фахові вибрики, з’являються оголошення про фейкових «провідних українських режисерів», та беруть участь в роботі експертних рад фейкові театральні критики…
Всьому цьому немає числа.

Але є точкова фіксація.


Підсумки осені підбито.
Далі – зима, четвертий рік порталу «Театральна риболовля» та запис у проєкті «ВЕСНа» – але про все, що станеться у нас із Миколою Бабиним сьогодні, 6 грудня о 19 годині в стінах Київського Театр юного глядача – то вже у наступному дайджесті, який вийде першими числами січня.