Театральний дайджест #6 (52)

Літо, привіт!
Яким ти будеш в театрі – дізнаватимемося по ходу п’єси.
А події розгортається як на театральній сцені, так і у театрі воєнних дій.
А тим часом, за підсумками травня, ресурсами «Театральна риболовля» відбувалося наступне.

ТЕАТРАЛЬНИЙ ЮТУБ

Відеозаписи мирного часу отримують зовсім інше, нове звучання.
Прикладом, колискова «Ой ходить сон коло вікон» по виставі «Тотеатру», яку записав груднем минулого року, на момент виконання була просто щемливою, а сьогодні – вийшла на рівень надсистемоності, залишивши рамку просто театру, та веде спілкування на глибинних рівнях.

НЕДОДИВЛЕНЕ ВІДЕО

Тест-проєкт місяця – НЕДОДИВЛЕНЕ ВІДЕО.

Задум виходив з того, що ролики, триваліші за 30 секунд, можуть проходити повз глядача. А вирізаний та закцентований вислів цю увагу може привернути.

Протягом місяця вийшло 12 коротишів, у яких були «розібрані на цитати» Ірина Деркач, Михайло Урицький, Владислав Детюченко,

Тамара Трунова, Яна Зеленська, Віктор Мозговий,

Олександр Середін, фестиваль «Kurbas. Technologies», Ольга Семьошкіна,

Даша Малахова, Сергій Компанієць, Альона Малюга-Мельникова.

З архівних записів дістана донині актуальна цитата Володимира Петренка.

Короткоцитатний формат продемонстував свою живучість, та гарантував собі продовження існування, хіба що із дещо іншою назвою.
Якою?
Можна пропонувати свої варіанти у коментарях.

Шукати це все та ПІДПИСУВАТИСЯ НА КАНАЛ можна за цим посиланням.

БАЗА ЗНАНЬ

Минув рік з останнього оновлення Каталогу режисерів. Ані спільнота, ані окремі персоналії наразі не дозріли до розуміння необхідності єдиної БАЗИ ЗНАНЬ.
Не про когось там, а самих про себе.

Проєкт точно не заморожений. А скоріше призупинений до прояви ініціативних та проактивних представників. Зібрати творчий шлях може як сам режисер, так і театр, так і віддані прихильники.
Було б бажання.

А тим часом на каталожних сторінках тривають точкові уточнення.
Зокрема, за рік у режисерів з’являються нові здобутки, також знаходяться давнішні афіші, або інша відсутня інформація. Звісно, створюються фірмові обкладинки.
Травнем пройшла ревізія сторінок Тамари Трунової, Владимира Петренка та Антона Меженина.

Дещо аналогічна ситуація й з Каталогом авторів.
Суттєво допрацьована сторінка Василя Стефаника, а ворожа бомба, яка прилетіла на святкування 300 річчя Григорія Савича, суттєво пришвидшила створення сторінки (з ювілейного грудня на трагічного для Національного літературно-меморіального музею Григорія Сковороди в селі Сковородинівка.

ТЕАТРАЛЬНА АНАЛІТИКА

Дослідження мають різний рівень задоволення.
Буває, цікаво зібрати та проаналізувати данні певного періоду.
Але коди перед дослідником розгортається масив данних в розрізі часу – задоволення зростає в рази.

Про статистику соцмереж, тренди крізь рік – все це вийшло у травневому огляді.

Ще один огляд присвячено проєкту «Театральні міста України» (другий сезон).
Якщо дуже коротко, то театральний сегмент про себе нічого не знав, не знає, й не горить подібним бажанням розширити ті шори, в межах яких перебуває.
За ШІСТНАДЦЯТЬ місяців проєкту звірка відбулася всього зі СТА театрами, що складає 1/7 від загального обсягу.
Як зазначаю в дослідженні, щоб дізнатися про п’ять років прем’єр (що є метою дослідження), за таких темпів потрібно ще вісім.

А ви кажете про зміни в українському театрі, які, чомусь, мають статися одразу по перемозі.
З чого б це?
🙂

До слова, в блозі на Gazeta.ua дещо розмірковую на цю тему.

Легко-повільно триває проєкт Театральних підсумків 2021 року.
У фокус потрапила Алея слави із Галиною Яблонською, Олесєю Жураківською, Богданом Ступкою.

ТЕАТРАЛЬНІ МІСТА УКРАЇНИ

Пісенний конкурс «Євробачення 2022» возвела зацікавленість до франківського Калуша в рази. Місто стало магнітом для туристів, засобів масової інформації тощо.

З чим продовжується зберігатися мовчання – так це із Театральним Калушем.
Так-так, а таке цілком існує.
Єдине, що про медійність там нічого не чули.
Тому дослідження – кабінетне.

А ось щодо Театрального Кривого Рогу – те що називається «робота в полях».
Навряд це місто можна назвати в лідерах з театральної комунікабельності, проте, улов «Театрального рибалки» вже є: прем’єрна вистава «Співи сонця і тіні» від театру «Академія руху», розлоге інтерв’ю із її творцями – режисером Олександром Бєльським та художницею Олександрою Вєрнєєвою.

Вже опубліковані «Театральні розмови “Театральної риболовлі”» із фундатором Театру одного актора «AVE», екстрим-театром «ШуМ» та господарем театрального простору «кв.ARTa» Павлом Осиковим.

І це ще не все. Театральні зустрічі в Кривбасі тривають.
Далі буде.

ТЕАТРАЛЬНІ РОЗМОВИ «ТЕАТРАЛЬНОЇ РИБОЛОВЛІ»

Сучасні засоби комунікації дозволяють створювати інтерв’ю навіть на відстані.
Жодних перешкод між знаходженням в різних містах, в різних країнах.

Саме тому вдалося розвернути театральну тему анатомії тілесності проєкту #ukrwarbody (Поліна Коробейник та Вікторією Маноле – театральна група ROFL Monkey Lalala).

А із Людмилою Колосович, яка призначена на посаду в.о. директорки – художньої керівниці Донецького академічного обласного драматичного театру (м. Маріуполь), зробили перший крок на шляху до щоденника Ренесансу театру.
Травневий зріз з Ужгорода – вже у доступі.

Про подальший перебіг слідкуватимемо та висвітлюватимемо.

ТЕАТРАЛЬНА СТРІЧКА НОВИН

Театральне життя проходить адаптацію умовами воєнного стану.

Проте, кількість зіграних прем’єр тяжіє до кількісного збільшення (у травні ця цифра склала щонайменше СІМ назв), нагородні важелі працюють – почесними громадянами міста Київ з числа людей театру стали засновник та художній керівник Київського академічного драматичного театру на Подолі Віталій Малахов (посмертно) та генеральний директор Національного академічного театру опери та балету України ім. Тараса Шевченка Петро Чуприна.

На регулярній основі виходить й щоденник «Театральної риболовлі».
Відлік війни триває періодами по 24 доби, й «Треті 24 миттєвості війни» побачили світ на 72-й день широкомасштабного вторгнення.

«МЕЛЬПОМЕНА ТАВРІЇ 2022»

Сталося те, у що неможливо було повірити.

Директор Херсонського театрального фестивалю «Мельпомена Таврії» Олександр Книга оголосив про проведення фестивалю попри всі малосприятливі для цього умови, у вигляді війни та окупації Херсона.

Звісно, всебічна та максимальна підтримка та безпосередня участь «Театральної риболові» є!

Крок перший – найдетальніша програма фестивалю, із максимальною колекцією інформації, афіш, промороликів та всякого роду цікавостей про вистави фестивалю.

Крок другий – запущений проєкт МІЙ ХЕРСОН, в рамках якого пишемо короткі ролики із учасниками фестивалю, в яких крім представлення вистави колекціонуємо та поширюємо згадки про місто, фестиваль, людей.
Слоган цьогорічного фестивалю: «Мельпомена Таврії – голос Херсонщини».

На ютубі вже доступні ролики «Академії руху» та Донецького драмтеатру.
Далі – більше.

Про крок треті – наступного дайджесту – там йтиметься про театральний лекторій від «Театральної риболовлі» в рамках освітньої платформи «Мельпомени Таврії».

Наступний дайджест «Театральної риболовлі» вийде першими числами липня 2022.