Карантинна диджиталізація театру. Частина 1. Формат контакту

У театральному міжсезонні, коли формат із заповненою глядацькою залою став карантинно забороненим, театри стали на раздоріжжі. Одні зайняли позицію очікування – мовляв, треба пересидіти та перечекати, а згодом повернутися до звичного театрального формату. Інші розглядають карантин як прокачку своїх театральних соцмереж. А для когось така ситуація стала поштовхом для розширення й без того безмежних кордонів театру – вихід у допоки несформульований простір віртуального театру.

Цей серіал оглядів театральної диджиталізації від «Театральної риболовлі» (який розпочався тут) – не заявка на максимальну повноту розкриття теми, а, скоріше, фіксація зібраної колекції та запрошення по її доповненню та розширенню. Майже гарантовано, що низка цікавих кейсів залишилася поза оглядом.

До формату включені як приклади українських митців, так і закордонні кейси – спостерігаємо за всім креативним різнобарв’ям.

Розпочинаємо з ФОРМАТУ КОНТАКТУ

Суттєва частина театрів мережево продовжує спілкуватися зі своїми глядачами картинками з іменинними привітаннями акторів та працівників театру, постити картинки до календарних світ – власне, робити все те, що передувало карантину.
Звісно, пони поза оглядом.

Більш просунута комунікація починається там, де мережа використовується у відповідності до реалій сьогодення.
Прикладом, ті самі картинки від Одеського театру ляльок входять у медитативне заклинання якнайшвидшого завершення карантину ідентифікативними засобами самого театру.

У відеоформат «Золоті на зв’язку» продовжує виходити театр «Золоті ворота», де актори у саморобних коротких роликах говорять про свої карантинні заняття, дають поради щодо фільмів та книжок. У прямих трансляціях з’являються актори в instagram-форматі– проект носить назву «#золоті_в_ефірі».

Формат інтернет-марафонів (регулярних чи не дуже) підтримують у різних країнах.
Так, наприклад, БДТ ім. Товстоногова запустив www.bdtdigital.ru, куди перемістив увсе творче життя театру на час ізоляції.

Запуск відбувся 13 квітня. До творчой команди БДТdigital увійшли режисери, музиканти, артисти, письменники, які зараз працюють над десятками онлайн-проектів. Тут радіовистави, стрім, онлайн-зустрічі з артистами, архівні записи відомих постановок театру, фотовиставки. У проекті «Выжывальщик» – регулярні 8-годинні прямі трансляції з квартир артистів БДТ та багато іншого.

Олег Басилашвили и Полина Маликова (Толстун) «Разговор о профессии»

Парижський Comédie-Française карантин проводить у форматі «Комедія триває» – це щоденні ефіри з розмовами про театр, читанням віршів, казок, обговореннями подробиці театральних цехів тощо.

Довгий час вишенькою на торті була відеоверсія репертуарних вистав. Останні два тижні – самі лише ефіри людей театру.

Приклад цехового об’єднання продемонстрував Бродвей. Ведучий SiriusXM Сет Рудецький та продюсер Джеймс Уеслі започаткували портал із однойменним щоденним серіалом «Зірки вдома».

Формат максимально різноплановий, від розмов із зірковими гостями та музичних виступів до інтернет-постановок.

Наступного разу говоритимемо про формат усіляких читань