Театральний дайджест #7 (30)

Третини літа – як не бувало!
Карантинний червень – це ще мало що можна, проте дещо вже дозволено.

Просто неба грають свої прем’єри Дикий театр та Херсонський театр Куліша, до внутрішнього театрального дворику перебазувалася сцена Миколаївського академічного художнього російського драматичного театру. В залах із міжособовими глядацькими дистанціями грає Театр на Михайлівській, Театр на Чайній, прем’єри видають Сумський театр Щепкіна, Черкаський театр Шевченка. Найсвіжішу за часом прем’єру зіграли у Національному театрі Франка

Хоча багато чого залишається у віртуальному світі.
З театральної диджиталізації, власне, й починається випуск дайджесту «Театральної риболовлі».

КАРАНТИННА ДИДЖИТАЛІЗАЦІЯ ТЕАТРУ

На порталі «Риболовлі» запущено проект препарування віртуальних театральних активацій карантинного періоду.

Вже опубліковано шість епізодів, де поокремо розглянуті різні контакт-форми театрів (Ч1), варіації читанок (Ч2), можливості обігрування навколотеатральних можливостей (Ч3), перформанси (Ч4), життєздатність інтернет вистави (Ч5). Окремий епізод – до окремого світу лялькових та музичних театрів (Ч6).

Багатокрапку проекту буде поставлено липнем.

КРУПНИМ ПЛАНОМ

Статистика знає все.
Пораховані підсумки 2019 театрального року вивели найпродуктивніших режисери країни.

З числа полівиставних й було обрано режисера місяця із занесенням його творчого портфоліо до Бази знань «Театральної риболовлі».
Ним став головний режисер Дикого театру Максим Голенко.

Улов у 43 постановки режисера – відтепер на порталі.

«Театральна риболовля» продовжує віртуальні мандрівки театральними містами України. Закарпатський часопис – це одразу про Ужгород, Мукачево, Хуст та Берегово.

Вступ на посаду нового міністра культури дав привід озирнутися на попередній період культурного міністерства у розрізі театру.

Ось, що з цього вийшло.

На фейсбук-рінгу перетнулися дві сторінки Театру на Подолі.

Власне, та, яка про театр – із афішами, анонсами вистав та іншим творчім контентом, та сторінка, яка ведеться від особи Театру на Подолі – фейсбук-маска придворного блазня, який жваво та неймовірно дотепно реагує на події з життя столиці, країни, світу.

Свіжий мовний скандал народився з переписки вкрай неуважного глядача із НЕ ДУЖЕ ОФІЦІЙНОЮ СТОРІНКОЮТеатру на Подолі.

Про театральний архів в цифрі заговорили в НСТДУ.
З цього приводу окремим дописом на порталі  були зібрані напрацювання останніх років (як на «Риболовлі», так й театральними активістами).

При всій раціональній складовій тексту, окремими представниками театральної спільноти його було трактовано як образливий. Трапилося це, певно, на глибинно-емоційному рівні, який унеможливлює стратегічне бачення театральних процесів, та тяжіє до тактичної безсистемності.

ПЕКТОРАЛЬНІ ВІСТІ

Підбірка чергових опублікованих текстів про вистави минулої «Київської пекторалі»:

  • «Miłość» (реж. Миколай Миколайчик, «Золоті ворота»)

Три в одному у театрі «Сузір’я»:

  • «Крик під льодом» (реж. Ірина Гочашвілі)
  • «Три високі жінки» (реж. Тетяна Аркушенко)
  • «Украдена краса» (реж. Богдан Гнатюк)

Й справжній бенефіс по театру «Актор».
Дві «пекторальні» вистави:

та прем’єрна zoom-постановка

ТЕАТРАЛЬНІ СПОСТЕРЕЖЕННЯ

Знакові особи 100-літнього ювіляра – Театру Франка – відтепер на поштових марках.

Не знакові особи українського політикуму відтепер на промоції нового театрального сезону бельгійського королівського театру La Monnaie De Munt.

Наступний дайджест «Театральної риболовлі» вийде першими числами серпня 2020.