Театральний дайджест #10 (21)

Три чверті 2019 року – як не бувало. Про події вересня йтиметься у двадцять першому випуску щомісячного театрального дайджесту.

Тож…

Театральний дайджест №21 за ВЕРЕСЕНЬ 2019:

УКРАЇНСЬКІ ТЕАТРАЛЬНІ НОВИНИ

Все зрозуміло, що про театр не згадує навіть міністр культури в своїх тезах (минулий міністр, мається на увазі), на театр не вистачає ані часу, ані ресурсів… Спортивні інформагенції – так, політичні оглядачі – багаторазово так… Але й у театральному просторі відбувається досить динамічне життя.

Відповідно, на порталі «Театральна риболовля» й запрацювала стрічка Українських Театральних Новин.

Те, що протягом останнього часу перемішувалося із авторським блогом – відтепер має окрему фейсбук-спільноту.

Серед основних новин минулого місяця – активні старти сезонів театрів по всій країні, 60-річчя Будинку ветеранів сценидефіле театрального костюму на «Мистецькій вісі», та театральна незалежна премія імені В’ячеслава Панченка 2019.

Окрема скандальна новина родом зі Львова.
До купи зійшлося усе – неоднозначні правки до Закону України авторства Ірини Подоляк, випробування владою керівництва Національного театру ім. М. Заньковецької, тривале акторське мовчання та зрештою емоційний вибух на фоні «Украденого щастя» Ярослава Кіргача.
Хронологія подій та деталі зібрані окремим дописом.

СПЕЦПРОЕКТ НА ВСІ 100

Проект до 100-го театрального сезону Національного театру ім. І. Франка відбувся!

«Театральна риболовля» із телеграм-каналом «Театром Мало Букв» Олега Вергеліса принаймні спробували розібратися з відповідями на найпарадоксальніші питання щодо ювіляра. Відповіді вийшли не менш парадоксальними.

Три серії спецпроекту «На всі 100» доступний до перегляду на порталі.

ТЕАТРАЛЬНІ ФЕСТИВАЛІ

Спекотний фестивальний вересень подарував глядачам 17 (!!!) театральних (або із театральною програмою) фестивалів. Щільніше попереднього потрапили до фокусу «Театральної риболовлі» українські театральні форуми. Цифра – вражаюча, і так-сяк у тому, що відбувається – не розібратися. Саме тому, на порталі започатковано окремий фестивальний розділ. До нього вже внесено проекти сезону 2019/2020 років, дати проведення яких наразі є відомими. Далі каталог ширитиметься та уточнюватиметься.

Але не каталогом єдиним. Для організаторів фестивалів є ціла низка можливостей, якими варто користуватися. Детально – окремим дописом.

Анонси («Кіт Ґаватовича», «Тернопільські театральні вечори. Дебют», «Оксамитовий сезон в Одеській опері»), новини з відкриття («Театральна брама» та «Open Open Open Golden Gate Theatre Festival»), цікавинки («Мереживо казкове») або підсумки («СвітОгляд») на сторінках «Риболовлі» вже представлені. А «Мельпомена Таврії» розпочала промокампанію щодо свого травневого заходу 2020 року…

Разом з тим залишаються і порожні сторінки-заготовки… Цілком можливо,що не на довго, і найближчим часом й вони наповняться фактологічною інформацією.

Жовтень обіцяє щонайменше 16 (!!!) фестивалів, і анонси деяких вже опубліковані: «Золотий лев», «Інтерлялька», «Амплуа», «Starytskiy Theatre Fest»… Розширена інформаця по листопадній премії «GRA»

А по фестивалях «pUp.pet» та «Марія» для театралів-киян підготована зведена таблиця для зручності вибору вистав, які відбуватимуться майже одночасно.

ТЕАТРАЛЬНІ ПОХОВАННЯ

Так сталося, що той самий перший текст, який ліг в основу теперішньому порталу «Театральної риболовлі», було створено за мотивами переглянутої вистави, яку зіграли останній раз.

І от воно, сталося. Театральний маркетинг на стратегії, а не на амбіціях – шлях «Дикого театру». Тому прощання з трьома своїми репертуарними виставами проходять тепло й душевно. Інтерв’ю з режисером «Асексуалів» Ігорем Білицем за посиланням.

А щоно народження новонародженого від «Дикого » – то це, безумовно, перформанс «Коли опускаються руки» (реж. Наталія Сиваненко), яку зіграли на щорічній київської конференції TEDxYouth@Kyiv.

ТЕАТРАЛЬНІ ТЕКСТИ

На фінішній прямій підсумки минулого сезону. Справа дійшла до публікації першого десятку улова «Золотих рибок».

З новонаписаного – «Перформанс невидимого» Арт-мініфесту.
Для бажаючих побачити бодай відеоверсію – така можливість є тут.

Про прем’єрні покази документальної вистави «Голоси» (реж. Євген Степаненко) на сторінках «Риболовлі» розсказала Олена Бас.

Мовні модулі в маркетингу іноді можуть перемежовуватися з театральними реаліями. Власне, так і сталося на виставці REX із виставою Тамари Трунової «Гарантія 2 роки».

А спостереження за оксамито-пінковими трендами знайшло своє відображення тут.

РЕТРО

Серед згаданих з числа давно написаних – вистави за мотивами «Оскара і рожева пані» (у постановці Михайла Урицького та Ростислава Держипільського).

«Серенада Сонячної долини» (реж. Семен Горов)

А текст про «Дівчину з ведмедиком» (реж. Стас Жирков) отримав нові ілюстрації театрального фотохудожника Іллі Бела.

ТЕАТРАЛЬНИЙ АНТОЛОГІЯ

Театральні прем’єри серпня розташувалися в хронологічному порядку за посиланням.

В світі активізації звернень до п’єси Григорія Горіна про Тев’є-молочара, розпочата публікація антології, так би мовити, від новел Шолом-Алейхема до м’юзикло-кіно-театральних втілень героя з Анатівки.
Перша частина «Всемолочного Тев’є» тут.

А відеоверсією «Поминальної молитви» супроводився вечір пам’яті пішовшого за обрій ленкомівського режисера Марка Захарова.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *