Театральний дайджест #5 (16)

Одна третина 2019 року залишилась позаду. Весна перетнула свій екватор.
До того ж і дайджестам «Театральної риболовлі» виповнився рік – перший випуск датований квітнем 2018-го і виглядав ось так.

Але зараз не про минулорічні події – про квітень 2019 також є що сказати/писати.
Тож…

Театральний дайджест №16 за КВІТЕНЬ 2019:

ТЕАТРАЛЬНІ ТЕКСТИ

Членами журі підведені підсумки фестивалю AndriyivskyFest – 2019.
З семи вистав вдалося переглянути чотири, коротко про які викладено в огляді

  • «100 відтінків правди і любові» (реж. Анатолій Левченко, Донецький драматичний театр)
  • «Відключені» (реж. Антон Меженін, Сумський театр драми та музичної комедії ім. М. Щепкіна)
  • «Чотири дружини одного Івана» (реж. Євген Курман, Кропивницький український музично-драматичний театр ім. М. Кропивницького)
  • а про переможця фестивалю, виставу «Звірячі історії» (реж. Ігор Ладенко, Харківський театр «19») ще й окремий емоціональний допис

Ще було окремо про вистави:

  • «Блуд» (реж. Андрій Попов, Український малий драматичний театр)
  • «Сніг у квітні» (реж. Поліна Медведева, Театр на Подолі)

І про нове слово в театральній промоції – тизер вистави

  • «40+» (реж. Тамара Трунова, Театр драми і комедії)

ТЕАТРАЛЬНЕ НАДСИСТЕМНЕ

Текст «Уроборос театральний» – це не про окремі театральні складові.
Це про систему в цілому.
Про етапи знищення театрального глядача стараннями самого театру …
«Уроборос театральний» – спроба бодай пунктирно очертити масштаби враженої театральної галузі, яка не в силах протистояти телевізійному фаст-фуду.

ТЕАТРАЛЬНИЙ АНТОЛОГІЯ

До річниці Чорнобильської трагедії в розділ антології потрапила п’єса Павла Ар’є «На початку і наприкінці часів». Це саме в ній головна героїня – Баба Пріся, яка сиплить життєвою мудрістю й зі сторінок книги, і з численних постановок, які вдалося зібрати єдиною базою.

А вже на основі зібраного матеріалу вийшов огляд п’ятирічного шляху п’єси з певними цікавими закономірностями та спостереженнями.

І в рубриці «П’єса нашвидкоруч» вийшов синопсис історії «На початку і наприкінці часів».

До слова, київська версія п’єси, «Сталкери» (реж. Стас Жирков), отримала нову адресу в Театрі драми і комедії.
Антологія текстів щодо бачених текстів в майбутніх планах.

ТЕАТРАЛЬНА ЖУРНАЛІСТИКА, ДОСЛІДЖЕННЯ ТА ЛІТЕРАТУРА

Завершилася публікація тексту доповіді Світлани Барис «Микола Гоголь та двоїстість його мови».

Дві вистави Театру ім. І. Франка прийняли участь у театральному фестивалі у Будапешті.
Про місцеве сприйняття вистави «Коріолан» (реж. Дмитро Богомазов) можна спробувати зрозуміти з перекладеної публікації газети «Nepszava».

ТЕАТРАЛЬНІ ІМЕНА

На театральному небосхилі – нова посада головного режисера Театру драми і комедії. І, відповідно, новий, перший головний режисер Тамара Трунова.
Її шлях до посади в 3 місяці та 15 років.

Хто такий «Кращий народний театр» за версією премії «Київська Пектораль»?
Знайомимося із Народним театром-студією «Данко» / «Papasony» (реж. Андрій Лелюх).

ТЕАТРАЛЬНИЙ РЕВІЗОР

Рубрика «26 київських театрів» за місяць зробила два проявлення.

Одне – щодо представленості театрів на просторах ютубу.

Інше – до Великодніх свят – діапазон картинок, так би мовити, від крашанок до цицьок.

Традиційною стала рубрика з фіксації українських театральних прем’єр

Березневі вийшли вже після минулого дайджесту
Тому про 50 (!!!) нових українських вистав першого весняного місяця тут.

А про 21 виставу квітнятут.

ДАТИ ТА ВІДЕОЗАПИСИ

Напередодні президентських перегонів дивилися виставу «День виборів» від «Квартету І».

До Одеонівського 237-річчя говорили трішки про сам театр і, хто встиг, переглянув запис вистави «Річард III» Томаса Джоллі (як і передбачалося, провисіла вона не довго, і наразі разом з профілем видалена).

До дня народження Чарлі Чапліна приходили на згадку його театральні київські «гастролі».

А до дня народження англійського барду слухали лекції «Весь Шекспір» від Олексія Бартошевича.

ТЕАТРАЛЬНІ АРХІВИ

Все щільніше заповнюються полички театральних архіви порталу «Театральна риболовля».
З доданого цього місяця:

Далі буде…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *